Agnisoma Jógaoktató Képzések

 

Találd meg a saját hangodat és találd meg a hangot másokkal!

 

Jógaoktatóként a legfontosabb hogy tisztában légy a saját értékeiddel, képességeiddel és határaiddal. Tudd, hogy hogyan tudsz másokat megszólítani, inspirálni és hogyan tudsz kapcsolatot teremteni különféle emberekkel. Fontos, hogy legyen egy kiforrott egyéniséged, amely őszintén és bátran képes megmutatni magát a világban. Nem kell tökéletesnek lenned, csak őszintének és emberinek, nyitottnak és folyamatosan változásra késznek.

A jóga kapcsolódás és kommunikáció másokkal úgy, hogy közben egységben maradsz önmagaddal.” – F. Tóth Gabriella

 

Jelentkezés 2016. dec. 15-ig.

További információk az oldal alján.

 

Én nem akarok oktató lenni, csak szeretnék mélyebb ismereteket szerezni a jógáról. Nekem való ez a képzés?

Nem. Sokan szeretnének elvégezni egy jógaoktató képzést, akár csak önismereti és önfejlesztő jelleggel. Ez az igény teljesen érthető, viszont mi az Agnisománál szeretnénk nagyon világosan két irányt rajzolni:

  • Akik elsősorban a személyes fejlődésüket keresik és az otthoni vagy egyéni gyakorlásukban szeretnének intenzíven haladni azoknak ajánljuk a MÁS Alap és a MÁS Haladó képzéseket.
  • Az Agnisoma jógaoktató képzése azoknak szól, akik már tisztában vannak a MÁS jóga rendszerével, kifejezetten a tanári készségeiket szeretnék fejleszteni és valóban készek, elhivatottak az oktatásra.

Úgy érezzük, hogy nem szerencsés ezt a kétfajta igényű csoportot keverni, és azt szeretnénk, ha a nálunk tanuló diákok a képességeik és személyes ambíciójuk szerint a leghatékonyabban tudnának tanulni nálunk, a legmaximálisabb eredményt kihozva magukból. Így leszünk a végén mindannyian elégedettek.

Mire számíthatsz a jógaoktató képzésen?

Jógaoktatónak lenni nagy kihívás. Számos elvárással és felelősséggel kell szembenézni. Éppen ezért az Agnisoma jógaoktató képzésén nem fogunk kikímélni, hanem olyan pozitív erőpróbák elé állítunk, amelyek segítenek megerősíteni a Lelkedet és felkészítenek a jóga tüzes útjára.

A jógaoktató képzés elvégzése így azt gondoljuk nagyszerű lehetőség a számodra a tudatosságban való növekedésre, és az önmagadhoz való visszatalálásra.

Egy valódi kaland az önismeretben.

Mi kell a jelentkezéshez?

Az Agnisoma oktatóképzésein már alapnak vesszük, hogy tisztában vagy a jóga leggyakoribb fogalmaival, az anatómia alapvető törvényszerűségeivel és van egy minimális ayurvédikus tudásod, nem utolsó sorban pedig van egy alapos testtudatosságod.

Éppen ezért a jelentkezés csak azok számára nyitott, akik az oktatói képzés megkezdését megelőzően már elvégezték a MÁS Alapképzést vagy annak elvégzését legkésőbb a jóga oktatói tanfolyam megkezdéséig be fogják fejezni.

Jóga tanári készségek fejlesztése

Az oktatóképzésen már kizárólag azzal foglalkozunk, hogy a tanári készségeidet fejlesszük és segítsünk Neked megtalálni a sajátos, egyedi tanári hangodat. Ezen a szinten már nem a lexikális tudásodat bővítjük, hanem az emberi és tanári minőségeidet csiszoljuk, hogy meglásd mire vagy képes tanárként és emberként. Az önmagunkon végzett belső munka a legjobb befektetés.

Milyen módszerrel dolgozunk a jógaoktató képzésen?

Az Agnisoma jógaoktató képzésén a MÁS jóga 1. sorozatát felhasználva fogjuk fejleszteni a tanári készségeidet. Fontos kiemelni, hogy noha a MÁS jógában vannak sorozatok, de a lényeg az, hogy ez is csak egy eszköz a kezünkben és nem egy merev keret. Ahhoz viszont, hogy később virtuózan tudj bánni a különböző energiájú ászanákkal és sorokkal, ahhoz előbb pontosan és precízen meg kell tanulnod az alapokat és ehhez a MÁS jóga 1. sorozata kiváló ábécé.

A képzésnek két része van egy elméleti és egy gyakorlati szakasza.

1.  Gyakorlati képzés

A gyakorlati jóga képzés keretében a következő módszereket használjuk:

  • Koncentráció fejlesztés, jelenlét: Kifejezetten nagy hangsúlyt fejlesztünk a koncentráció, a 360 fokban való teljes figyelem fejlesztésére, gyakoroljuk a tanári jelenlétet és az egyéni, csak rád jellemző hang megtalását.
  • Légzés-koreográfia: A képzés módszereinek egyik különleges sajátossága a légzés-koreográfia elsajátítása és hatékony alkalmazása, hogy pontosan érezd és tudd, hogyan és mikor lélegeznek a tanítványaid és ehhez igazítva tudd kiadni nekik az instrukciókat. Együtt és inspirálóan kell lélegezz tanárként ahhoz, hogy a tanítványaid is át tudjanak szellemülni a gyakorlásukban. Ráadásul tartanod kell, vagy éppen vezetned a légzés ritmusát, hogy mindig izgalmas maradjon a jógázás. Az ilyen intenzíven végiglélegzett jógaóráknak van szerintünk igazán hatékony ereje, hiszen ha nincs ott egy órán a légzés, akkor gyakorlatilag csak testedzésről beszélhetünk, mivel a mély élettani és pszichés/idegrendszeri hatások ilyenkor nem tudnak megvalósulni.
  • Precíz, jól időzített és tömör instrukciók: A módszerünk hatékonyságát az adja, hogy mindig pontosan azt a legegyszerűbb instrukciót alkamazzuk, amelyik kulcsfontosságú az adott ászana szempontjából. Ha túl sok információt mondunk egyszerre, akkor az összezavaró lehet vagy bonyolult a gyakorló számára. Az sem mindegy, hogy valami belégzésre, vagy kilégzésre történik.
  • Határozott és anatómialag helyes igazítások: Az általunk tanított igazítások gyengédek, viszont határozottak. Igyekszünk megtalálni azt a legfontosabb “fogást”, érintési pontot, amelynek stimulálásával a tanítvány valóban rá tud érezni egy-egy pozícióra, jóga ászanára. Nem helyette akarunk dolgozni, és nem is erőltetünk semmit. Csak irányt mutatunk. Tennie mindenkinek magának kell.

2.  Elméleti képzés – Jóga filozófia, Ayurvéda, Jóga anatómia

A jógaoktató képzés elméleti anyagát a résztvevők önnálóan, otthon sajátítják el, még a gyakorlati képzés megkezdését megelőzően. A képzésen már csak annak megbeszélésével, kérdések feltevésével, a tanultak továbbgondolásával foglalkozunk.

Az elméleti témakörök széleskörűen foglalkoznak a jógafilozófia, az ayurvéda és a jóga anatómia kérdéseivel. Az elméleti anyagok elsajátítása 3 hónapot vesz igénybe.

Szeretnénk fejleszteni a kritikai gondolkodást is hallgatóinkban és azt a készséget, hogy folyamatosan nyitottan és dogmáktól mentesen képesek legyenek új elméletek, eltérő megközelítésmódok, jóga irányzatok befogadására és megfelelő helyén kezelésére.

A régi Védikus jógában nagyon fontos szerepe volt az érvelésnek (nyaya és vaisheshika irányzatok). Már a régiek is tudták, hogy milyen előremutató szerepe van és milyen hasznos eszköz lehet a tanulás érdekében az építő vita, az ellenkező nézetek ütköztetése, illetve az elméleti filozófiák érvényességének a mindennapi helyzetekben való megmérettetése.

Az elméleti tudást egyrészt teszteken keresztül, másrészt pedi egy szakdolgozat elkészítésén keresztül mérjük. 

A hallgatók önálló gondolkodását és nyitottságát az írásos szakdolgozatuk minősége fogja megmutatni. A szakdolgozat értékelésénél alapvető szempont lesz az eredetiség és a tudományos igényesség mellett a széleskörű nézőpontok és eltérő vélemények bemutatása is.

mas“A jóga nem vallás, és nem dogma. A jóga a rugalmasság művészete testben, elmében és lélekben.”

Agnisoma – Követelményrendszer és hatékonyság

Sokat adunk, de sokat is követelünk meg Tőled. Évente csak egy, max. két képzést tartunk, hogy kis létszámban a legjobbakból a legjobbat hozzuk ki. Egyszerre max. 8-10 emberrel foglalkozunk, hogy a lehető legnagyobb odafigyeléssel tudjuk kísérni a személyes munkádat. Nálunk azon van a hangsúly, hogy egyéniségeket, igazi oktatókat képezzünk. Ezt úgy érezzük csakis ilyen kis családias, meghitt és bennsőséges közegben lehet.

Az eredmények sem maradnak el.

Az eddig nálunk végzett tanárok 90 %-a oktat, többen már a tanfolyam vége előtt belevágnak és nagyon pozitívak róluk a visszajelzések. Amit általában visszahallunk róluk az az, hogy milyen pontosan instruálnak, milyen jók az igazításaik és milyen kreatívak, hogy minden órájuk más és változatos, hiszen az Ayurvéda szerint komponálnak.

Korábbi diákjaink, azóta is sikeres jógaoktatók véleményei

Elekes Zsolt jógaoktató

“Gabi egy nagyon alapos, lényegretörő, ám mégis szerteágazó rendszerbe foglalta nekünk azt a tudást, melynek zömét most is alkalmazom a jógaórákon, amiket tartok. Hogy lehet valami lényegre törő és szerteágazó egyszerre? Szerteágazó, mert górcső alá került nemcsak a jóga, mint filozófiai iskola, hanem nagyon sok határterülete, illetve olyan tárgyak (pl. anatómia, önmenedzsment) amelyek a nyugati kultúrába való beágyazását segítették a tanultaknak. Lényegretörő, mert ennek a sok területnek is sikerült az esszenciáját megragadnia, és egyszerű, jól átlátható összefüggések közé helyeznie.

Pontosan a sokoldalú oktatás miatt érzem azt, hogy még kevés tapasztalattal rendelkező, de kreatív jógaoktatókká válhattunk.

A “technikai” jellegű élmények mellet kiemelném még a kis közösség intim, szinte már már lelkileg gyógyító erejét is. Annyira meg tudtuk egymást ismerni a fél év alatt, hogy a tanfolyam második felére azt hiszem kijelenthetem, sokan a csapatból lényegesen jobban tudtuk vállalni azt az “én”-t, amelynek jelenlétét sokszor nem tudjuk kimutatni folyvást hordott álarcaink miatt.”

Kriston Adrienn jógaoktató

“A MÁS jóga kiélesítette a figyelmem arra, hogy mindannyian mások vagyunk, másra van szükségünk, más hoz harmóniába. Ez a fókusz a jógamatracon kívül is erősítette bennem a komplexebb látásmódot, megértést és toleranciát.

Nagyon szerettem a képzésen a végtelen odafigyelést és személyes figyelmet, amit kaptunk. Számomra nagyon fontos volt, hogy Gabitól mindig kérdezhetünk, kételkedhetünk és hogy, válaszaiban a megtapasztalásra, továbbgondolásra és nem a dogmatizmusra sarkallt bennünket.

Teljesen lenyűgözött, hogy ez a MÁS szemlélet az oktatási képességeink kibontakozásában is megnyilvánult. Hiszen ebben sem vagyunk egyformák, ki -ki más adottságokkal, lehetőségekkel rendelkezik és ezért mást és másképp tud tanítani. Gabi ezt kitűnően felismerte bennünk. Nem uniformizálni próbált, hanem finoman, de határozottan igazgatott bennünket, hogy találjuk meg a saját, hiteles, egyéni hangunkat a jógaoktatásban. Arra tanított bennünket, hogy a saját személyiségünk segítségével fejlődjünk a gyakorlásunkban és a tudás átadásában is.”

A képzés Oktatója: F. Tóth Gabriella

Gabi 2002-ben kezdett el jógázni, majd mélyebb ismereteit Indiában szerezte a jógáról, ahová jogászi karrierjét feladva érkezett meg először 2009-ben. Tradicionális mestereket választott magának Mysore-ban Bharath Shetty, Acharya Venkatesh és Vinay Kumar személyében. A tanultakat saját tapasztalatain áttranszponálva alkotta meg a MÁS jóga, mint ayurvédikus jóga koncepcióját. Hitvallása, hogy mindenki más és ezért mindenkinek más hozza meg a személyes egyensúlyát.

Imádja a kutatást és korábbi jogászi elméjét jelenleg a jóga gyökereinek, a régi Védikus hagyomány és a modern kori jógák közötti eltérések, valamint a himalájai jógik fennmaradt örökségének a kutatására fordítja. Ayurvédikus témákban szoros együttműködésben dolgozik az indiai NLAM szervezettel (National Library of Ayurveda Medicine) és annak vezetőjével, Dr. Sumit Kesarkar ayurvédikus orvossal és gyógynövénykutatóval.

Felkeltette a kurzus az érdeklődésedet?

Kérd emailes Tájékoztatónkat, amiből kiderül minden praktikus tudnivaló (időpontok, árak, jelentkezés stb.)

A következő képzés 2017 tavaszán indul (április).

A jógaoktató tanfolyamhoz szükséges MÁS Alapképzés dátumai:

  • MÁS Alap 2016. szeptember,
  • MÁS Alap 2017. március

További info ezen képzésekről a MÁS Alapképzés oldalán és a feliratkozás után megjelenő prospektusban található.

Kedvezményes jelentkezési határidő: 2016. nov. 7.

Végső jelentkezési határidő: 2017. dec. 15.

Az elméleti képzés 2017 januárban indul, a gyakorlati képzés áprilisban. A záróvizsga május végén lesz.

A gyakorlati képzés 10 napot és egy vizsga napot igényel. Az oktatási napok tipikusan hétvégén vannak, ill. egyszer-egyszer pénteki napon is. Az elméleti képzés anyagának elsajátítása három hónapot igényel. A képzés gyakorlati vizsgával és szakdolgozat megírásával zárul. A képzés teljes időtartama összesen 5 hónap.

Jelenleg már nem tudsz jelentkezni a képzésre.

Várunk jövőre szeretettel!