Ma beköszöntött egy igazán hűvös tavaszi nap, az idő is borúskásra váltott és ez a hidegség egy gyors és meleg tavaszi ebédet kívánt élénk színekkel.

Ayurvédikus szempontok: 

Így született ez a mai recept, amely alapvetően Vata és Kapha kiegyenlítő, mivel dominálnak benne a melegítő fűszerek (curry, mustármag, kapor, hagyma, fokhagyma).

Az édeskés íze ne tévesszen meg, alapvetően a curry és a megpirult fokhagyma íze, mint egy utóhatás fog kijönni. A kapor is bár ízre édeskés, hosszabb távon melegítő és vipakja, vagyis az emésztés utáni hatása csípős, így Pitta növelő. Viszont minél több céklát teszel bele, annál inkább Pitta barát lesz ez az étel, de annál édesebbé is lesz, így kevésbé lesz ideális a Kapha dosha Prakritivel rendelkezők számára.

Hozzávalók:

  • egy közepes fej burgonya
  • két közepes cékla
  • fél csomag zöldspárga
  • friss zöldhagyma
  • fűszerek: fekete mustármag, madras curry vagy egyéb enyhébb curry, kömény, koriandermag, kapor (2 csomag frissen), szárított fokhagyma vagy sima fokhagyma (egy gerezd vékony szeletekre vágva), szárított zeller

Apró kockákra vágtam a céklát és a krumplit. Kevés sóval, a két csomag kaporral és szárított zellerrel együtt feltettem főni csak annyi vízzel, hogy éppen ellepje. Fontos, hogy kisebbre vágd, vagy előbb tedd fel főni a céklát, mert egy csipetnyivel több idő kell neki a megpuhuláshoz mint a krumplinak.

Serpenyőben ghee-t olvasztottam, elkészítettem a masalát: koriandermag, fekete mustármag, köménymag, majd jöhetett hozzá mikor már pattogott a szárított fokhagyma és végül az apróra szelt egy szál friss zöldhagyma. Elkezdtem megpirítani rajta a spárgát, majd mire megpuhult a végén összesütöttem még egy kicsit a céklával és a krumplival, ami addigra teljesen elfőtte szinte a levét.

Jó étvágyat!
Namaste

 

F. Tóth Gabriella ©2014